Sanat Eğitiminde Disiplinler Arası Etkileşim Resim ve müzik sanatının günümüze kadar olan evrimine bakıldığında birçok sanatçının kendi uzmanlıkları dışındaki alanlardan beslendikleri gözlemlenmiştir.
Sanat Eğitiminde Disiplinler Arası Etkileşim Resim ve müzik sanatının günümüze kadar olan evrimine bakıldığında birçok sanatçının kendi uzmanlıkları dışındaki alanlardan beslendikleri gözlemlenmiştir.
Ayşe Aygün Resimlerine Dair Özgün Bir Sanat Okuması ; Kullanılan teknikler, malzemeler ve ele alınan konular açısından alanını sürekli genişleterek, yeni üretimlere de olanak sağlamıştır.
Kaya Üstü Resimlerinde Türk İzleri Asya’dan Avrupa’ya birçok kıtada Türk boyları tarafından farklı dönemler içinde yapılmış kaya üstü resimlerine rastlanmaktadır.
Toplumlarının var olma çabası içerisinde olan kadının önceliklerini yine toplumlar şekillendirilmiştir.
Çağdaş sanatlarda, alan ayırt edilmeksizin görsel, plastik ve işitsel sanatların yer edinme çabası olan kadın profilleriyle karşılaşırız.
İyi bir doğa gözlemcisi olan Bruegel’in eserlerinde detaycı anlatım oldukça belirgin bir şekilde gözlemlenmektedir.
Argüman bireyler arasındaki farklılıklar üzerine bir akıl yürütme zinciri olarak ifade edilmektedir Kuhn (1993), bu durumu içsel ve sosyal argüman olarak iki farklı şekilde açıklamaktadır.
Hipotez araştırmanın kuramsal temellerine dayalı tahminler yürütmenize ve araştırmanın sonucu üzerine daha düşünmenize ve araştırdığınız problemdeki değişkenler arasında ilişki durumuna kararlar vermeniz de yardımcı olmaktadır.
1869 yılında Alman biyolog Ernst Haeckel tarafından ortaya atılan ekoloji, doğada yaşayan canlıların birbirleriyle ve yaşanılan çevre ile ilişkilerini inceleyen bilim dalıdır.
Lederman ve Lederman’ın vurgu yaptığı gibi kavramsal ve kuramsal çerçeve kavramları birbirini tamamlayan ve bilimsel makalelerde kullanılan önemli yapılardır.
Sanat tarihine bakıldığında aslan figürünün Frig, Lidya, Roma, Bizans Ermeni, Hitit, Urartu sanatlarında sıklıkla kullanıldığını görmek mümkündür. Bizans tasvir sanatında İncil yazarlarından Markus’ u da temsil etmektedir.
Post yapısalcılık, toplumun,kültürün, dilin ve öznenin yapılar yoluyla anlaşılabileceğini söyleyen 20.yy ilk yarısında etkili olmuş yapısalcı düşünceye karşı çıkıştır.
Sanat temelli araştırmacılar için özgün hale getirilen araştırma ile ilişkilerini saklamayı denememekle olmalarıdır. Özelleştirilmiş bir kategori olan a/r/trografi yönteminin açılımı farklı kimlikler çerçevesinde araştırma sürecinin yapılandırma bilmekte ilgilidir.
Araştırmalarda kullanılan biçimi ile üç tür bilim paradigmasından söz edilebilir. Nicel paradigmalar da gerçeklik araştırmadan bağımsız olarak, yansız biçimde ve görgül yollarla araştırılabilir.
Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlüğünde ana fikir “Bir yazının temeli olan asıl düşünce” olarak tanımlanmaktadır. Ana düşünce ya da yaygın adıyla ana fikir, yazarın metinde ulaşmak istediği amacın en kısa ifadesidir.
Araştırmaların en önemli ve en temel kısımlarından biri, kuşkusuz problemi belirlemektir. Problem, teoride veya uygulamada yer alan ve çalışmaya gerek duyulan bir konu olarak tanımlanabilir.
Soyut Sanat, üreticinin hayal gücü, düş ürünü, kurgu yetisiyle var olabileceği gibi yine üreticinin herhangi bir nesnenin biçimi genelleştirmesi, sadeleştirmesi veya içsel bir kargaşa ile şekillendirmesiyle de elde edilebilir.
Hegel, sanatın sadece var olanı resmetmek olmadığını; varlığın doğa içinden beslenerek derinleştiği, özgürleştiği ve ruhsal bir doyuma ulaştıktan sonra kendisinde bıraktığı izlenimleri aktarmanın bir yolu olduğunu düşünür.
Plotinus’a göre bütünün güzel olabilmesi için, onu oluşturan parçaların güzel olması gerekir. Bir objenin bizde uyandırdığı güzellik izlenimi, onu resmeden kişinin ruhsal durumuyla ilgi olarak değişiklik gösterir.
Yaratılışın gizli yapılarını üzerinde bulunduran deha, sezgileriyle kendiliğinden doğruya uzanan bir geçiş gerçekleştirir. Bu gizemli gücü elinde bulunduran dahi sanatçı kurallara uymak yerine kuralları keşfetmeye imkânı bulur.
Ayşe Aygün | İzleyen kişide görüntüyü aşarak bir gerçeğin izini bırakıyorsa kuşkusuz bu sanattır. Le Clezio’nun Extase materielle’de söylediği gibi;“Dilin en uç formu olarak sanatın en büyük amacı sanatı ortadan kaldırmaktır.
Ayşe Aygün | Sanat, başlangıçta felsefenin, herhangi bir ilgi alanı olsa da estetik bilimin gelişmesiyle kendi kendisinin konusu olmuştur. Peki sanat nedir? Tolstoy kendi varlığının gerçeği üzerinde düşünürken bu soruyla yüzleşmek zorunda kalır.
Kant Estetik Yargı Gücünün Eleştirisi, İnsanın eylemlerindeki olumlu ve olumsuz değerlerle uğraşken, estetik ise sanat ve doğadaki güzellik ve yücelikle uğraşır. Estetik alanda varılacak yargılarda, genel bir geçerlilik aranır.
23 kayıttan 1 - 24 arasındaki kayıtlar gösteriliyor